‘Discover the extraordinary in the everyday’ – Sony Mobile lanceert nieuw communicatieplatform

Donderdag 9 april 2015 — Sony Mobile lanceert deze maand haar nieuwe, wereldwijde merkpositionering ‘Discover the extraordinary in the everyday’ met een geïntegreerde campagne.

De campagne houdt er een compleet nieuwe aanpak op na die perfect past bij het doel om de nieuwsgierigheid van mensen te wekken en ervaringen te delen. Op een onderscheidende manier laten we zien hoe huidige Xperia gebruikers het buitengewone uit het dagelijks leven kunnen halen door middel van hun smartphone en dit gevoel brengen we tot leven met de uitspraak ‘I can’.

Dennis van Schie, Chief Commercial Officer van Sony Mobile: “We hebben een zeer positieve respons op onze nieuwe communicatie-aanpak ontvangen tijdens het Mobile World Congress. Onze Xperia gebruikers zijn het middelpunt in onze campagne, zij delen alle unieke en creatieve ervaringen met hun Xperia smartphone. Dit zijn mooie voorbeelden voor toekomstige gebruikers en laat zien hoe wij de kracht in handen geven om het buitengewone in het alledaagse te ontdekken.”

Sony Mobile heeft nauw samengewerkt met teams over de hele wereld om huidige Xperia gebruikers te bereiken en ze uit te nodigen om mee te doen. Bij de ontwikkeling van deze campagne is via verschillende social media uitvoerig naar onze gebruikers en Sony Mobile fans geluisterd. Facebook, Instagram en Twitter pagina’s zijn doorgenomen en de eerste 7 geluksvogels zijn geselecteerd en naar Barcelona overgevlogen. Daar zijn ze door Tom van Schelven gefotografeerd en door prijswinnend regisseur Simon Ratigan gefilmd.

De campagne komt allereerst tot uiting in outdoor media, maar als snel zal de nadruk liggen op online media (sequential bannering). Daar wordt de rijkere (video)content rondom de Xperia gebruikers en hun relatie met Sony verteld en hier worden alle andere gebruikers wereldwijd uitgenodigd om mee te doen en hun ervaringen ook te delen. Het mediaplan is een bewuste stap van het merk om online ‘meer dan aanwezig te zijn’ en in de ingekochte media worden onder meer YouTube pre-rolls en VOD’s opgenomen.

De filmcontent van onze eerste 7 Xperia gebruikers is in deze ‘manifesto’ film te zien.

- EINDE –

Mediabureau: MediaCom

Merkbureau: The Gild

Digitaal bureau: TMW