Sony breidt de SmartWear Experience serie uit met de SmartBand Talk en SmartWatch 3

Tuesday, September 2, 2014

• De SmartBand Talk is een krachtige lifelogger die het afhandelen van oproepen en stembesturing naar je pols brengen in een gekromd 1,4” e-paper display dat altijd aan is
  • SmartWatch 3 is de eerste smartwatch die specifiek is ontworpen voor Android Wear
  • Later in 2014 komt een desktop webinterface en open API voor Lifelog app voor nieuwe ervaringen en verdere mogelijkheden ter personalisatie
  • Sony gaat samenwerken met Roxy voor de limited edition SmartBand SWR10

Sony Mobile Communications (“Sony Mobile”) kondigt vandaag de toevoeging van twee nieuwe producten aan haar SmartWear Experience serie aan: de Sony SmartBand Talk en de SmartWatch 3. Beide  draaien op Lifelog, de bijpassende Android app.

“Het leven is één grote reis, en reizen bestaan uit verhalen en ervaringen die jou definiëren – dit is het onderliggende principe van Lifelog, de Android app die het hart vormt van onze SmartWear Experience. Wij gaan verder dan alleen het volgen van je fitheid en het tellen van calorieën, wij helpen je jouw emotionele momenten vast te leggen en te behouden die ertoe doen,” aldus Kunimasa Suzuki, president en CEO van Sony Mobile Communications. ”Met de introductie van de SmartBand Talk en de SmartWatch 3 toont Sony niet alleen het leiderschap op dit gebied, maar bevestigen we ook dat wij ons tot de innoveerders scharen die durven anders te zijn en brengen we de wereld meer keuze, producten en diensten dan alle anderen ooit kunnen of zullen doen.”

SmartBand Talk
De SmartBand Talk heeft een gekromde 1,4” e-paper display. Hierdoor  verbruikt de SmartBand Talk weinig stroom maar is wel goed zichtbaar en duidelijk. Via het scherm kan je Lifelog activiteit volgen, berichten lezen en de tijd in één oogopslag zien.

Daarnaast is de SmartBand Talk voorzien van een ingebouwde microfoon en speaker voor een snelle belfunctie waarmee je tegen je beller kunt praten en hem kunt horen door middel van HD Voice Support. Via de geïntegreerde Voice Control1 technologie van Sony kun je ook jouw eigen geluiden toewijzen aan mijlpalen van je leven en je stem gebruiken om specifieke functies van je smartphone uit te voeren.

De nieuwe ingebouwde accelerometer en altimeter sensortechnologie voelen hoe jij beweegt – en hoeveel je beweegt – om zo een nauwkeurig overzicht samen te stellen van jouw dagelijkse fysieke activiteit; of je nu wandelt, rent of klimt. Je kan de Lifelog applicatie instellen zoals jij dat wilt: je kunt zien hoe actief je bent geweest en hoeveel en hoe je jouw smartphone hebt gebruikt.

De SmartBand Talk is waterdicht2 (IP68 beoordeeld) en is verkrijgbaar in zwart en wit, later dit jaar zullen er nog andere kleuren worden gelanceerd. De adviesverkoopprijs bedraagt €159.99.

SmartWatch 3 – De nieuwste generatie “smartwatch”, ondersteund door Android Wear
Sinds 2007 brengt Sony SmartWatches op de markt en introduceert vandaag de SmartWatch 3, de eerste die speciaal is ontworpen voor de nieuwste Android Wear updates, in nauwe samenwerking met Google. Deze samenwerking koppelt het leiderschap van Sony op het gebied van intelligente, draagbare producten aan de expertise van Google op het gebied van software en haar platform om tot een unieke, draagbare ervaring te komen die gebaseerd is op innovatie binnen zowel hardware als software.

Android Wear organiseert jouw informatie, stelt voor wat je nodig hebt en laat je alles zien zelfs voordat je daar zelf om vraagt. Je kunt in één oogopslag berichten ontvangen van je vrienden, afspraakherinneringen en weerberichten bekijken. Ook kun je bijvoorbeeld vluchtinformatie zien, tips op basis van jouw interesses of berichten van allerlei aard, waardoor je zelden zelf ergens om hoeft te vragen. Maar als je jouw Android Wear toch iets wilt laten weten, dan kan dat het eenvoudigst met jouw stem.

Zelfs zonder jouw Android smartphone is de SmartWatch 3 een leuk en praktisch accessoire met indrukwekkende, onafhankelijke functionaliteit. De ingebouwde microfoon en accelerometer, haar kompas, gyro en GPS sensor technologie zorgen dat je nauwkeuriger kunt lifeloggen.

De SmartWatch 3 biedt een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de SmartWatch 2, waaronder een 1,6” 320x320 TFT LCD Transflective display voor zichtbaarheid in fel zonlicht, omringd door een roestvrij stalen achterplaat voor een premium look en feel. Natuurlijk is hij waterbestendig en IP683 beoordeeld en laadt hij op via een standaard microUSB poort.

Hij bevat een intern 4GB geheugen, afspeellijsten kunnen gesynchroniseerd worden en geluisterd worden met een Bluetooth headset. Dus je kan gewoon een gaan rennen zonder smartphone.

De SmartBand komt  in de kleuren Classic (zwart) en Sport (limoen). Na de lancering zullen roze en witte polsbanden verkrijgbaar zijn. De adviesverkoopprijs bedraagt € 229.99.

Lifelog – een persoonlijke Android applicatie die jouw verhaal vastlegt en vertelt
Lifelog kan worden gedownload in de Google Play Store en is een leuke Android app die je de mogelijkheid biedt om doelen te bereiken, dierbare momenten vast te leggen en telkens weer terug te kijken naar wat je hebt meegemaakt zodat je jezelf beter leert kennen.

De SmartBand Talk en SmartWatch 3 bieden je allebei de mogelijkheid om lifelogging activiteiten en gegevens op je pols te bekijken, maar maken ook verbinding met de applicatie op je Android smartphone via Bluetooth® en NFC zodra je verbinding maakt met jouw Sony Entertainment Network3 account.

Later in 2014 zal Sony de API openstellen voor partners om diensten binnen Lifelog te integreren of geheel nieuwe ervaringen te bouwen.

Sony brengt binnenkort samen met accessoiremerk Proporta een nieuwe SmartBand SWR10 collectie uit met designs van bekende labels zoals Ted Baker en Barbour.

Daarnaast is Sony ook een nieuwe samenwerking aangegaan met Roxy - het surf-, snowboard-, kleding- en accesoiremerk voor dames – om later dit jaar limited edition SmartWear te introduceren.

De SmartBand Talk en SmartWatch 3 worden in de herfst van 2014 gelanceerd.

Volg @SonyMobileNews en #SonyIFA voor al het laatste nieuws, views en informatie.