Sony Computer Entertainment Europe en Sony Mobile Officiële Partners van de UEFA Champions League

SCEE en Sony Mobile tekenen sponsorovereenkomst tot 2018

Donderdag 21 mei 2015 — Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) en Sony Mobile Communications bevestigen vandaag als officiële partners van de UEFA Champions League een wereldwijde driejarige samenwerking voor de seizoenen 2015-2018. Deze overeenkomst omvat de UEFA Super Cup 2015, 2016 en 2017, de UEFA Women's Champions League Finale en de UEFA Youth League Finals.

PlayStation is al een lange tijd Officiële Gaming Partner van de UEFA Champions League. Het verlengen van deze sponsorovereenkomst staat voor de voortdurende verbintenis met de meest prestigieuze clubvoetbalcompetitie in Europa. Het merk PlayStation heeft verbluffende content en game-ervaringen aan miljoenen fans geleverd.

De President en Chief Executive Officer van Sony Computer Entertainment Europe, Jim Ryan, zegt: "Onze relatie met de UEFA en de UEFA Champions League is voor ons uitermate belangrijk en sluit naadloos aan op ons merk en publiek. We zijn verheugd om deze relatie nog eens drie jaar voort te zetten en kijken ernaar uit om onze gamers via een unieke PlayStation benadering voor de UEFA Champions League iets nieuws, leuks en opwindends aan te bieden.’’

Sony Mobile is met haar innovatieve Xperia smartphones, tablets en SmartWear producten in een unieke positie zich met de fans te verbinden door hen mobiele content ervaringen te bieden, zowel in het stadion als in de digitale arena.

De Chief Commercial Officer van Sony, Dennis van Schie, zegt in reactie op de sponsorovereenkomst: “UEFA Champions League is het toppunt van clubvoetbal en we zijn verheugd om fans in heel de wereld bijzondere manieren te geven om van het spel te genieten en hun passie te delen. Dit prestigieuze wereldwijde platform geeft ons de mogelijkheid om ons bereik uit te breiden naar een nieuw publiek en hen bij het spel te betrekken met meeslepende mobiele ervaringen.’’

PlayStation en Sony Mobile zullen als Officiële Partners genieten van de omvangrijke rechten op de wedstrijden, pre-match trainingen, media, horeca en evenementen, waaronder de finale, evenals de exclusieve UEFA.com samenwerking.

De Marketing Director van UEFA Events SA, Guy-Laurent Epstein, in een reactie op de sponsorovereenkomst: "We zijn zeer verheugd dat Sony haar sponsoractiviteiten heeft verlengd. We zullen nauw blijven samenwerken met PlayStation en we verwelkomen Sony Xperia in de samenwerking. Dit maakt baanbrekend entertainment mogelijk om enthousiasme aan de wereldwijde fans over te brengen door middel van de UEFA Champions League relatie."

–EINDE –

Over Sony Mobile Communications:
Sony Mobile Communications is een onderdeel van de in Tokyo gevestigde Sony Corporation. Sony is een innovatieve producent van audio-, video-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor zowel de consumenten als zakelijke markt wereldwijd. Via het Xperia™ smartphone portfolio, levert Sony Mobile Communications de beste Sony technologie, premium content en diensten, en gemakkelijk verbinding met ervaringen van Sony’s wereld netwerk entertainment. Voor meer informatie kijk op: www.sonymobile.com.

“SONY” is een geregistreerde handelsmerk van Sony Corporation. “Xperia” is een handelsmerk of geregistreerde handelsmerk van Sony Mobile Communications Inc. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Aanvullende informatie over handelsmerken is te vinden op onze website: www.sonymobile.com/global-en/legal/trademarks-and-copyright

Over Sony Computer Entertainment Europe Ltd
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), gevestigd in Londen, is verantwoordelijk voor de distributie, marketing en sales van PlayStation®4 (PS4®) computer entertainment systeem, PSP™ (PlayStation®Portable) draagbare entertainment systeem en PSN software en hardware in 109 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Oceanië. SCEE heeft sinds het lanceren van de PlayStation® in 1994 een revolutie in het home entertainment teweeggebracht. PlayStation®4 geeft een nieuwe definitie aan het krachtige en meeslepende gameplay, met sterke graphics en hoge snelheid, intelligente personalisering en diep geïntegreerde sociale mogelijkheden. PS Vita is een ultieme draagbare entertainment systeem dat een revolutionaire combinatie bied van uitgebreide gaming en sociale connectiviteit binnen een echte wereld context. PS3® is een geavanceerd computersysteem, met de krachtige CELL Broadband Engine en RSX processors. PSP® is een draagbare entertainment systeem die de gebruikers in staat stelt te genieten van 3D games met een hoge kwaliteit full-motion video en high-fidelity stereo-audio. SCEE biedt ook PlayStation® ervaring aan open besturingssystemen doormiddel van PlayStation®Mobile,een platform voor verschillende apparaten. SCEE zorgt tevens voor de ontwikkeling, uitgifte, marketing en distributie van amusementssoftware voor deze formats en beheert de third-partylicentieprogramma's voor deze platforms in deze regio's.

Meer informatie over de PlayStation® producten kunt u vinden op de website: www.playstation.com.

PlayStation®, PS4, PS3, PS2 and PSP zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Computer Entertainment Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Over de UEFA Champions League
EFA Events SA is een volledige dochteronderneming van de UEFA, gecreëerd voor het beheren en verwerken van commerciële en event activiteiten van de Europese voetbal bestuursorganen: TEAM Marketing AG, de exclusieve marketing bureau van de UEFA voor de UEFA Champions League, de UEFA Super Cup, UEFA Women's Champions League Final en de UEFA Youth League Finals.