Sony introduceert de Xperia E3

Tuesday, September 2, 2014

• Een slank en licht flagship design dat perfect is voor gebruik met één hand
  • 5 Megapixel camera met Xperia™ camera-apps voor prachtige, creatieve afbeeldingen
  • Groot 4,5” scherm met IPS
  • Ultrasnelle Qualcomm® Snapdragon™ quad-core prestaties en 4G LTE

Sony Mobile Communications (“Sony Mobile”) presenteert vandaag de Sony Xperia™ E3. De snelle 4G smartphone biedt ongekend entertainment met leuke functies, waaronder creatieve camera-apps, in een hoogwaardig design.

Gelise Bouma, Marketing Manager Benelux Sony Mobile: “Met trots introduceren wij de Xperia E3, een toestel dat vorm combineert met functie en dat tegen een aantrekkelijke prijs. De E3 combineert snelle prestaties met indrukwekkende functies in ons herkenbare Z-serie design.”

De Xperia E3 is vormgegeven in dezelfde prachtige designstijl als de nieuwe flagship Z3 serie smartphones. De E3, die zowel slank als lichtgewicht is, heeft een praktisch ontwerp voor eenvoudig gebruik met één hand. Het toetsel komt in vier keuren uit: koper, lime, wit en zwart.

Hoewel de meeste toestellen vaak aan slijtage onderhevig zijn, zijn de hoeken van de Xperia E3 ontworpen om krassen te voorkomen in geval van onverwacht vallen of stoten. Ook is de smartphone voorzien van een krasbestendig scherm dat gemaakt is van gehard glas.

De 5 megapixel camera met HDR zorgt ervoor dat je zelfs met tegenlicht prachtige foto’s kunt schieten en HD video’s kunt opnemen. Creatieve camera-apps zoals Timeshift burst en AR effect gaan met jouw foto’s verder dan de oude, bekende filters. Download de nieuwe AR fun om de realiteit met 3D-effecten te mixen die veranderen terwijl je de camera beweegt. Deel video’s live op Facebook via de Social live app.

De Xperia E3 maakt bediening een stuk geavanceerder met de ‘shake to start’ app, waarmee je snelkoppelingen naar elke app kunt personaliseren. Met een simpele draai van je pols kun je bijvoorbeeld Facebook lanceren of openen, waardoor je jouw favoriete apps eenvoudiger kunt openen dan ooit tevoren. Met de ‘shake to start’ app kun je op een geheel nieuwe manier jouw telefoon bedienen.

Sneller, langer, beter entertainment
Xperia E3 is voorgeïnstalleerd met de nieuwste media-apps van Sony en biedt via de Sony Music Unlimited direct toegang tot een wereld aan muziek. Daarnaast is de Xperia E3 voorzien van een exclusief entertainmentpakket, een 30-dagen Premium proefabonnement op Sony Music Unlimited1 en drie bestseller films2 van Sony Pictures, waaronder The Amazing Spider-Man 2, Captain Phillips en Ghostbusters.

De Xperia E3 bevat de geavanceerde Qualcomm® Snapdragon™ 400 processor3 met quad-core 1,2 GHz CPU’s en 4G LTE, waardoor je al jouw films, muziek en games direct kunt laden zonder vervelende onderbrekingen.

Ervaar al dit overweldigende entertainment op het grote 4,5” display van de Xperia E3 met de vooraanstaande Sony televisie technologie en IPS voor een brede kijkhoek en haar langdurige 2330 mAh accu met Battery STAMINA Mode.

Accessoires
Met het grote aantal Sony accessoires kun je jouw ervaring nóg verder verbeteren door ze te koppelen aan jouw Xperia E3. De SmartBand SWR10 is een innovatieve polsband die ervoor zorgt dat je alles kunt volgen wat je doet en het in een prachtige visualisatie kunt terugzien in de bijpassende Lifelog applicatie. Breng je muziek tot het uiterste met de BSP10 Bluetooth® Speaker – een draagbare Bluetooth® speaker met Qi Draadloos laden, superieur geluid en premium Sony design. De SBH60 Stereo Bluetooth® Headset is een bekabelde en draadloze Bluetooth® headset met een uniek design, waarmee je oproepen kunt afhandelen en met een functie voor draadloze bediening van je media voor dagelijks gebruik.

De Xperia E3 wordt in de herfst van 2014 wereldwijd gelanceerd voor een adviesverkoopprijs van € 169.

Bezoek voor de volledige specificaties:

1  Sony Entertainment Network services zijn onderhevig aan beschikbaarheid per regio. Bezoek www.sonyentertainmentnetwork.com voor meer details. Het aantal tracks dat in deze catalogus beschikbaar is varieert per land en kan minder zijn dan aangegeven.

2  Contentaanbod onderhevig aan beschikbaarheid per markt. Filmaanbod alleen beschikbaar binnen geselecteerde markten.

3   De Snapdragon 400 processor is een product van Qualcomm Technologies, Inc.

- EINDE -