Sony introduceert de Xperia E4g – de betaalbare, gebruiksvriendelijke en snelle 4G smartphone

Dinsdag 24 februari 2015

• Slank Sony design, minimalistische personaliseerbare interfaces en automatische camera instellingen
  • De super snelle 4G LTE connectiviteit voor informatie en entertainment onderweg
  • Twee dagen1 accuduur, NFC connectiviteit en eenvoudige personalisatiemogelijkheden
  • Verkrijgbaar in zwart en wit

Vandaag onthult Sony de Xperia™ E4g smartphone de betaalbare, gebruiksvriendelijke 4G smartphone met een geweldige accuduur – in een kwalitatief hoogwaardig design van Sony.

“De Xperia E4g biedt kwaliteit en gebruikersgemak, een betaalbare smartphone met premium functies voorzien van een super snelle 4G LTE connectiviteit,” aldus Gelise Bouma, Marketing Manager Sony Mobile Benelux. “Met een eenvoudige configuratie en een ongekende accuduur van twee dagen denken wij dat de Xperia E4g een meerwaarde biedt voor diegenen die de premium Sony technologie en ervaringen wensen die vaak alleen gepaard gaan met high-end toestellen.”

Kenmerkend Sony design en snel fotograferen
De Xperia E4g is Sony van top tot teen met ronde hoeken en robuust, helemaal perfect voor gebruik met één hand. De Xperia E4g is verkrijgbaar in zwart en wit en behoudt de tijdloze Xperia vorm – een nauwkeurig gesneden aan/uit-knop en een roestvrijstalen cameraring een extra laagje premium kwaliteit.

Van binnen is de Xperia E4g voorzien van Sony’s minimalistische Android skin, maar ook van de Simple Home interface met grotere pictogrammen en al je favoriete apps op één enkel scherm. Hiermee kun je wat je niet vaak gebruikt in mappen opslaan, zodat je jouw smartphone perfect kunt gebruiken voor specifieke functies.

Fotograferen met een smartphone is gemakkelijk gedaan met de Auto Scene Recognition. Je instellingen worden automatisch herkent en geoptimaliseerd voor maar liefst 52 scenario’s zodat je, waar je ook bent, altijd het perfecte beeld kunt vastleggen. Met NFC kun je gemakkelijk met één aanraking je afbeeldingen delen.

4G LTE, twee dagen accuduur en een 1,5 GHz Quad-core processor
De Xperia E4g is helemaal klaar voor 4G LTE – Op de snelst mogelijk manier om nieuws en informatie downloaden, makkelijk de weg vinden met maps, email checken en versturen, afbeeldingen binnen seconden delen en onderweg genieten van muziekstreaming zonder enige vertraging.

De Xperia smartphones staan bekend om hun ongekende accuduur. De Xperia E4g vormt hier geen uitzondering met een krachtige 2300mAh accu die een accuduur tot twee dagen biedt[i]. Continu laden wordt hiermee verleden tijd. Alsof dat nog niet genoeg is, kun je met één klik de Battery STAMINA Mode activeren om het stroomverbruik te reguleren en houdt de Ultra STAMINA Mode je telefoon gedurende een week aan op alleen de basisfuncties. Voor haar vloeiende, snelle prestaties is de Xperia E4g voorzien van een geavanceerde 1,5 GHz Quad-core processor. Hiermee gebruik je meerdere apps, surf je op het web en stream je video’s, en dit kan allemaal tegelijkertijd.

Snel aan de slag
De Xperia E4g is gemaakt om ervoor te zorgen dat je jouw nieuwe smartphone makkelijk kunt instellen en er meteen van kunt genieten zodra je het toestel uit de doos haalt. Migratie vanaf een ander Android, Windows of BlackBerry toestel gaat super snel en makkelijk wanneer Xperia nieuw voor je is. De Xperia Transfer app biedt je de mogelijkheid om contactpersonen, foto’s, bladwijzers, apps, muziek, berichten en nog veel meer veilig over te brengen zonder gedoe en zonder de zorg de dingen kwijt te raken die voor jou belangrijk zijn.

De Xperia E4g wordt in april gelanceerd voor een verkoopprijs van rond de €1292. Ga voor de volledige specificaties naar: http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-e4-g/specifications/

[1] Gebaseerd op meerdere accuprestatietests door Sony Mobile Communications Inc. die tussen december 2014 en januari 2015 in een laboratorium zijn uitgevoerd onder actieve gebruiksomstandigheden die normaal gebruik door de doorsnee smartphonegebruiker reflecteren. Ga voor meer informatie naar: www.sonymobile.com/testresults

2 Planning, verkrijgbaarheid en prijzen zijn verschillend per markt en/of aanbieder