Sony introduceert de Xperia™ M4 Aqua

Maandag 2 maart 2015

• Een waterdichte 5” smartphone met open audio- en microUSB poort
  • Krachtige 13MP camera met F2.0 diafragmaopening en een 5MP selfie-camera
  • De eerste octa-core 64-bit smartphone van Sony met Qualcomm® Snapdragon™ 615 processor en 4G geïntegreerd, draaiend op Android 5.0 Lollipop – met een accuduur tot twee dagen
  • Xperia M4 Aqua verkrijgbaar in wit, zwart en koraal

Sony Mobile introduceert vandaag de premium midrange Xperia™ M4 Aqua - een smartphone die de kwaliteit van Sony op het gebied van camera, design, accu en prestaties naar een toegankelijk prijsniveau brengt.

“De Xperia M4 Aqua is het boegbeeld van onze nieuwe strategie voor het middensegment – waarbij we geen compromissen sluiten”, aldus Dennis van Schie, Senior Vice President, Head of Sales and Marketing bij Sony Mobile Communications. “De Xperia M4 Aqua bevat de onderscheidende functies die onze Xperia Z series zo populair hebben gemaakt; de uitmuntende camera, een accuduur van twee dagen en de waterdichtheid. Daarnaast bieden we het toestel aan tegen een prijs dat producten uit hetzelfde marktsegment niet kunnen evenaren.”

Prachtige foto’s maken
De indrukwekkende 13MP camera van de Xperia M4 Aqua wordt aangedreven door de Sony Exmor RS™ mobile sensor met een grote F2.0 diafragmaopening en ISO 3200 gevoeligheid. Haar krachtige technologie voor compactcamera’s en intelligente Superior Auto Mode maken de interactie makkelijker en detecteren automatisch tot 52 verschillende scenario’s voor levendige kleuren, hoe de lichtomstandigheden ook zijn.

Net als de camera aan de achterzijde bevat de 5MP selfie-camera een groothoeklens met een gezichtsveld van 88° zodat niemand buiten het beeld valt. Daarnaast zorgt Portrait Retouch voor een leuke finishing touch. De populaire selfie-bewerkingsfunctie is aanwezig naast het volledige aanbod vooraf geïnstalleerde Xperia Camera apps van Sony, inclusief andere favorieten zoals Sound Photo en Movie Creator.

De eerste octa-core 64-bit smartphone van Sony met Qualcomm® Snapdragon™ 615 processor, geïntegreerde 4G LTE connectiviteit en tot twee dagen accuduur
De Xperia M4 Aqua biedt een accuduur van twee dagen en beschikt daarnaast ook over de Battery STAMINA mode ter optimalisatie van het accugebruik. Daarnaast kan de Ultra STAMINA mode aangezet worden, deze functie laat de smartphone een week lang op de basisfuncties draaien.

De basis voor deze optimale balans tussen prestaties en kracht wordt gevormd door een Qualcomm® SnapdragonTM 615 processor6 met octa-core 64-bit CPU’s, geavanceerde multimediaverwerking en een geïntegreerd 4G modem. Dankzij de Snapdragon 615 processor kun je van directe toegang genieten tot je Xperia Lounge content en ervaar je de snelste manier van downloaden, vind je eenvoudig de weg, foto’s binnen enkele seconden naar familie en vrienden sturen en kun je zonder enige vertraging online muziek- en videostreamen.

Design draaiend op Android 5.0 Lollipop
De Xperia M4 beschikt over een prachtige premium look, en een lichte 136g, waterdichte (IP65/8) body, ontworpen voor microUSB laden zonder klepje.

De smartphone draait op Android 5.0 Lollipop en beschikt over een minimalistische maar onderscheidende gebruikersinterface, interactie en Sony apps.

Verder is de Xperia M4 Aqua is voorzien van het nieuwe Xperia Lounge Silver waarmee apps, software-updates, entertainment, veelbesproken aanbiedingen en tips gedurende de gehele levenscyclus van het product naar de smartphone worden gebracht. Hierdoor kun je van bonus filmclips en TV afleveringen4 genieten via de Privilege Plus Movies app5.

De Xperia M4 Aqua komt in de kleuren zwart, wit en koraal en is verkrijgvaar vanaf het voorjaar van 2015 voor een verkoopprijs van € 299,-.

Stijlvol geluid met de Stereo Bluetooth® Headset SBH70
Ook introduceert Sony de slanke, stijlvolle Stereo Bluetooth® Headset SBH70, een waterdichte7, draadloze headset met een prachtig uitgebalanceerde geluidskwaliteit. De SBH70 is gemaakt van duurzame siliconen en wordt in vijf levendige kleuren gelanceerd. Het aantrekkelijke design is zo ontworpen dat hij prettig en discreet om je hals en schouders ligt en waarbij je toch gemakkelijk en gebruiksvriendelijk muziek kunt luisteren, gesprekken kunt voeren en stemcommando’s kunt gebruiken om je smartphone te bedienen.

Ga voor de volledige productspecificaties naar: http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-m4-aqua/specifications

1 De Xperia M4 Aqua is  waterbestendig en beschermd tegen stof zo lang je enkele eenvoudige instructies volgt: alle afdichtingen moeten stevig gesloten zijn, de smartphone mag niet dieper dan 1,5m onder water en niet langer dan 30 minuten onder water en het toestel mag alleen in zoet water worden gehouden.  Heel af en toe gebruik in chloorwater is toegestaan, mits het toestel naderhand wordt gespoeld met zoet water. Het toestel mag niet worden gebruikt in zout water of zwembaden met zout water. Misbruik en onjuist gebruik van het toestel leiden tot ongeldigheid van de garantie. De telefoon heeft en binnendringingsbeoordeling van IP65 en IP68. Om te zien wat dit betekent en voor meer informatie ga je naar www.sonymobile.com/durability. Houd er rekening mee dat de Xperia M4 Aqua een USB-poort zonder afdichting heeft om je smartphone op te laden. Na gebruik in het water moet de USB-poort volledig opgedroogd zijn vooraleer je de smartphone oplaadt.

2 Op basis van meerdere accuprestatietests, door Sony Mobile Communications Inc. tussen december 2014 en januari 2015 in een laboratorium uitgevoerd onder actieve gebruiksomstandigheden die overeenkomen met het gebruik van een doorsnee smartphonegebruiker. Ga voor meer informatie naar: www.sonymobile.com/testresults

3 Planning, verkrijgbaarheid en prijzen verschillen per markt en/of aanbieder

4 Aanbieding verkrijgbaar vanaf april 2015 – verkrijgbaarheid en planning kan verschillen per markt en/of aanbieder

5 Verkrijgbaarheid verschilt per regio – Privilege+ films zijn verkrijgbaar in minder dan 50 markten, waaronder India, Mexico, Brazilië, Verenigde Arabische Emiraten, Rusland, Polen, Indonesië, Maleisië, Zweden, Saudi-Arabië, Hong Kong, Taiwan, Nederland, Singapore en Thailand (ga naar http://bit.ly/1zMAJMD voor meer informatie)

6 De Snapdragon 615 processor is een product van Qualcomm Technologies, Inc. (QTI), een dochteronderneming van Qualcomm Incorporated.

7 SBH70 is als waterbestendig beoordeeld overeenkomstig IP57. Voor de beste audioprestaties moet de SBH70 koptelefoon tot drie uur na blootstelling aan water op kamertemperatuur drogen.