Sony introduceert de Xperia™ Z3+

Dinsdag 26 mei 2015

• Een stijlvol slank (6,9mm), licht (144g) en waterdicht design
  • Leg prachtige foto’s en video’s vast met de 20.7MP camera en de front camera met 5.0MP
  • Een accuduur van tot wel twee dagen en een ultrasnelle Qualcomm® Snapdragon™ 810 octa-core 64 bit processor
  • Inclusief diverse High-Res Audio albums voor een unieke muziekbeleving
  • 3G RAM, 32G intern geheugen en 128G uitbreidbaar geheugen
  • Exclusief bij T-Mobile en vanaf morgen te bestellen via pre-order

Sony Mobile introduceert vandaag een premium aanvulling op de Xperia™ Z3 serie flagship smartphones met de Xperia Z3+, een slanke, strakke en stijlvolle premium smartphone met enorm hoge prestaties.

De Xperia Z3+ maakt de beste foto’s door de superieure cameratechnologie van Sony, die nu zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde van de camera is verwerkt. Het indrukwekkende uithoudingsvermogen van de accu en de prestaties van de smartphone houden je sneller en langer in contact, voor zowel je werk als voor je plezier. Zoals altijd zorgt het unieke waterdichte1 design van Sony er voor dat je overal en altijd kunt doen wat je wilt, wat het weer je ook brengt.

"Sony Mobile streeft altijd naar de beste innovaties voor haar klanten,” aldus Michiel Okma, Director Sony Mobile Benelux. “Met de Xperia Z3+ breiden wij het succesvolle Z3 portfolio uit en bieden wij de consument de beste ervaring op het gebied van design, camera, muziekbeleving en accuduur. En dankzij het exclusieve partnership met T-Mobile kunnen wij de consument naast een prachtig product ook een optimaal bereik bieden door hun razendsnelle 4G-netwerk.”

Onno Rip, directeur Retail en E-tail bij T-Mobile: “Om onze klanten goed te kunnen bedienen, zijn we altijd op zoek naar innovatieve producten en diensten die ons merk en onze dienstverlening kunnen versterken. Daar zijn we heel kritisch in want dat zijn onze klanten ook. Daarom hebben we ervoor gekozen om een exclusief partnership met Sony Mobile aan te gaan. Wij bieden onze klanten de nieuwste en kwalitatief meest hoogwaardige smartphones aan. De nieuwe Sony Xperia Z3+ is daar een heel mooi voorbeeld van. We geven al onze klanten toegang tot het snelste* 4G-netwerk van Nederland zodat iedereen optimaal gebruik kan maken van hun smartphone. We zijn dan ook zeer enthousiast dat het toestel uitsluitend in combinatie met T-Mobile te verkrijgen is. De snelle beslissers ontvangen tijdens de pre-order een Sony headset ter waarde van € 219,--."

Design
De Xperia Z3+ is slanker (6,9mm), lichter (144g) en prachtig vormgegeven in het herkenbare omnibalance design. Het toestel is waterdicht en stofbestendig(IP65/68) en heeft voor het eerst een open USB-poort om makkelijk en direct op te laden. Daarnaast is de magnetische laadpin verwijderd, het design is hierdoor geheel naadloos en minimalistisch. Met de glanzende afwerking op de metalen frames en de afgeronde hoeken is de Xperia Z3+ vanuit elk opzicht een schoonheid om te zien en ligt prettig in de hand.

De Z3+ komt in vier kleuren: aqua metalic, koper, wit en zwart.

Overal prachtige foto’s
De Z3+ biedt de allerbeste Cyber-shot & Handycam technologieën van Sony en zorgt voor superieure cameraprestaties. De evolutie van de camera zit echter niet alleen in de main camera, maar ook in de front camera.

De main camera is voorzien van 20.7MP met Exmor RS™ for mobile beeldsensor, BIONZ™ for mobile verwerkingsengine en een 25mm groothoeklens. Superior Auto+ optimaliseert automatisch de instellingen om het best mogelijke beeld te geven en herkent tot 52 verschillende scènes. Met de nieuwe Gourmet modus zien zelfs foto’s van eten er heerlijk uit. Maak het leuker en creatiever met de nieuwste Xperia camera-apps, zoals Style Portrait en AR mask. Leg indrukwekkende details vast, zelfs bij weinig licht, dankzij de ISO 12800 gevoeligheid en de grote 1/2.3 beeldsensor. Maak met HDF voor foto’s en video’s een prachtig shot zelfs met sterk tegenlicht en leg dierbare momenten vast op hoge kwaliteit met de 4K video-opname en uitvoer.

Met de nieuwe 5MP frontcamera met Exmor R™ for mobile beeldsensor kun je nu onder alle lichtomstandigheden betere selfies maken. De 25mm groothoeklens is ook perfect voor groepsselfies. De Superior Auto+ analyseert de fotografische omgeving en past automatisch de instellingen aan om je er altijd goed uit te laten zien. De full HD 1080p is ideaal voor videochatten. Als je een selfievideo schiet, schat SteadyShot™ met Intelligent Active Mode je bewegingen in om een video vloeiender te maken.

Krachtige prestaties en een accuduur tot twee dagen
De Xperia Z3+ is voorzien van de ultrasnelle Snapdragon 810 Octa-core 64 bit processor2. LTE Cat6 en Wi-Fi MIMO ondersteunen een hogere verbindingssnelheid voor een rijke ervaring met anderen en een downloadsnelheid tot wel 300 Mbps LTE voor onderweg.

Het ongelofelijke uithoudingsvermogen van de accu van twee dagen en de innovatieve stroombesparingstechnologie bundelen de krachten voor langdurige accuprestaties. Je kunt het toestel nu de hele dag gebruiken door hem slechts 45 minuten op te laden met een Qualcomm® Quick Charge™ 2.0 gecertificeerde lader, zoals de UCH10.

Uniek High-Res Audio ervaring en entertainment
De brede ervaring van Sony op het gebied van audiotechnologieën zorgt ervoor dat je elk detail tot in de puntjes hoort. De High-Res Audio reproduceert hoogfrequent geluid voor een ervaring vergelijkbaar met professioneel studiogeluid. De DSEE HXTM verhoogt de natuurgetrouwe klank van de audio van je huidige MP3 of AAC tracks tot nagenoeg High-Res Audio kwaliteit. En voor hoogwaardig draadloos muziek luisteren verzendt de nieuwe LDACTM codec driemaal efficiënter gegevens dan de standaard codec via Bluetooth. Om dit te ervaren zijn er diverse High-Res Audio albums standaard meegeleverd.

Als je geen achtergrondgeluid wilt horen, blokkeert de Z3+ digitale ruis waardoor omgevingsgeluid tot wel 98% wordt onderdrukt. De Z3+ herkent daarnaast zowel het type als de stijl van de headset aan wanneer je verbinding maakt met een koptelefoon en past automatisch de audio-instellingen aan voor de allerbeste geluidservaring.

De Xperia Z3+ is voorzien van een ultra helder 5,2” full HD smart adaptive display wat extra helderheid en contrast geeft, zonder uithoudingsvermogen te verliezen. Het TRILUMINOS™ Display for mobile met Live Colour LED en X-Reality for mobile van Sony zorgt voor scherpere en levendigere kleuren. De intuïtieve contrastverbetering zorgt voor de optimale kijkervaring, zelfs in fel zonlicht.

Blijf met PS4 Remote Play2 je favoriete PlayStation®4 (PS4™) games spelen, waar je ook in huis bent. Verbind je Xperia Z3+ via je Wi-Fi netwerk thuis met je PS4 en gebruik de DUALSHOCK®4 Wireless Controller.

Om je de allerbeste ervaring te geven die Sony te bieden heeft, kunnen alle Xperia Z3+ gebruikers profiteren van toegang tot Xperia Lounge Gold – waarbij de wereld van Sony entertainment aan je voeten ligt. Krijg toegang tot exclusieve wedstrijden en aanbiedingen, wees één van de eersten om nieuwe apps uit te proberen en geniet van previews van de nieuwste films, televisieseries en muziek op jouw smartphone.

Verkrijgbaarheid en specificaties
De Xperia Z3+ wordt in juni 2015 exclusief met T-Mobile gelanceerd en is vanaf morgen te bestellen via pre-order op t-mobile.nl met een gratis High-Res Sony MDR-1A headset ter waarde van 219,-.

De adviesverkoopprijs is €699,-.

De volledige specificaties van de Xperia Z3+ zijn te vinden op: www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-z3-plus/specifications

-EINDE-

*Dit blijkt uit een rapport van onafhankelijk data analyse bureau DIKW die in opdracht van T-Mobile in het eerste kwartaal van 2015 ruim 84.000 resultaten van Ookla Speedtests heeft geanalyseerd. Klik hier voor meer informatie over het rapport.

1   De Xperia Z3+ is waterbestendig en beschermd tegen stof zo lang u simpele instructies volgt: alle poorten en klepjes moeten stevig gesloten zijn, u kunt de telefoon tot maximaal 30 minuten maximaal 1,5 meter diep onder zoet water houden. Sporadisch gebruik in chloorwater is toegestaan, mits het toestel daarna met zoet water wordt gespoeld. Niet in zeewater of zoutwaterbaden gebruiken. Misbruik en onjuist gebruik van het apparaat leiden tot een ongeldige garantie. De telefoon heeft een Ingress Protection classificatie van IP65 en IP68. Om te lezen wat dit betekent en voor meer informatie gaat u naar http://support.sonymobile.com/global-en/dm/waterproof.

2 Functionaliteit beschikbaar op bepaalde Sony Xperia Z toestellen. PS4 systeem, DUALSHOCK®4, Sony Entertainment Network en hoge snelheid internet benodigd. Sommige spellen ondersteunen deze functie wellicht niet.