Sony Mobile introduceert de Xperia M5 in Nederland

Woensdag 13 januari 2016 — Sony Mobile Communications kondigt vandaag aan de Xperia M5 in Nederland te lanceren.

Deze “super mid-range” smartphone beschikt over unieke Sony camera technologieën:

• Een krachtige 13MP ‘selfie cam’ aan de voorzijde voorzien  autofocus en Full-HD video-opname
  • Een 21,5MP camera aan de achterzijde met de 5x Clear Image Zoom om dichterbij komen zonder kwaliteit te verliezen
  • Hybrid autofocus waarmee je in 0,25-seconde snel en nauwkeurig foto’s vast kunt leggen. De mogelijkheid om video’s vast te leggen in 4K
  • Xperia camera-applicaties zoals: Face in picture, AR mask en Style portrait

Naast de deze cameramogelijkheden beschikt de Xperia M5 over een scherp, helder en levendig 5” Full HD display met de Mobile BRAVIA® Engine 2.

De Xperia M5 is waterdicht en stofbestendig(1) en beschikt over een USB-poort zonder klepje voor extra gemak en eenvoudig opladen. Bovendien beschikt ook de Xperia M5 over de mogelijkheid om het interne geheugen van 16 GB uit te breiden door middel van een microSD-kaart, tot wel 200 GB.

Deze 4G smartphone beschikt over een geïntegreerde, grote 2.600mAh accu die tot wel twee dagen accuduur biedt(2). Een 64-bits 2.0 GHz Octa-core processor, aangedreven door MediaTek Helio X10 met 3GB RAM, voor indrukwekkende prestaties en snelheid ter optimalisatie van de accuduur.

De Xperia M5 is voorzien van het OmniBalance design; een strakke premium glazen afwerking aan beide zijden en naadloze, stalen hoeken ter bescherming.

De smartphone komt in de kleuren: zwart, wit en goud en heeft een adviesverkoopprijs van 399,- euro.

De Xperia M5 is vanaf half februari beschikbaar bij onder andere KPN, Coolblue, Belsimpel, Bol.com, Mediamarkt en Studentmobiel en is nu ook al als pre-order te bestellen bij T-Mobile: http://bit.ly/Xperia-M5-persbericht

- EINDE -

(1) De Xperia M5 is waterbestendig en beschermd tegen stof, dus je hoeft je geen zorgen te maken als het regent. Je kunt vuil gewoon onder de kraan afspoelen, maar onthoud daarbij wel dat alle poorten goed gesloten moeten zijn. Je mag het toestel niet in zijn geheel onder water houden of blootstellen aan zeewater of zout water, chloorwater of vloeistoffen zoals drankjes. Misbruik en een verkeerd gebruik van het apparaat leidt tot ongeldigheid van de garantie van het toestel. Het apparaat heeft een IP65/68 classificatie. Ga voor meer informatie naar http://support.sonymobile.com/gb/dm/waterproof/. Opgelet: de Xperia is van een USB-poort zonder klepje voorzien voor verbinding met de computer en opladen. De USB-poort moet voor het opladen geheel droog zijn.

(2) De accuduur is gemeten volgens het AB smartphonegebruikprofiel van Sony Mobile Communications, welke in september 2014 is gedefinieerd ter vertegenwoordiging van de doorsnee actieve conditie van de smartphonegebruiker, waaronder doch niet beperkt tot verschillende gebruiksscenario’s (bellen, sms’en, webbrowsen, social networking, games, muziek luisteren, foto’s schieten, door afbeeldingen bladeren, online video’s kijken, video’s opnemen en afspelen).